lördag 15 augusti 2015

Jag har så svårt att balansera mellan trygghet och panik.

Jag mår bra nu. Nästan jämt. Bättre än jag kan minnas att jag någonsin gjort. Men det är någonting som gnager. Som ligger där längst bak i medvetandet och gör för det mesta inte speciellt stort väsen av sig men ibland växer det sig starkare och blir omöjligt att ignorera. Den där benfasta övertygelsen att förr eller senare kommer allt att gå sönder igen. För det har det ju alltid gjort förut och varför skulle den här gången vara annorlunda. Rädslan att jag gör det till en självuppfyllande profetia genom att tillåta mig att tänka så. Ja mest av allt är jag nog rädd. Rädd att förlora det jag har nu som jag aldrig trodde att jag kunde få igen. Ett liv.


2 kommentarer:

  1. Jag känner verkligen igen mig i det här inlägget! Mamma brukar kalla mig för överkännare. Jag känner aldrig efter om jag mår dåligt som i att jag kanske har lite ont i huvudet, eller halsen eller är trött - inget fysiskt bekommer mig. Men om jag har varit nöjd för länge så känns det konstigt. Nästan som att något saknas! Det är farligt att börja få ångest i så ung ålder, för det blev nästan som något att identifiera mig med. Nu mår jag bra och tänker inte överkänna om jag kan låta bli :)

    Hundra år senare svarar jag på din kommentar: fåglarna är hos min elevs mamma och bonuspappa som agerar fodervärdar. Jag tror att de tänker adoptera fåglarna så snart jag känner att jag är redo att släppa dem, nu när jag har gått upp i heltid så har de det mycket bättre hos sina fodervärdar och får mycket mer uppmärksamhet... men jag är inte redo att släppa dem ^^

    SvaraRadera
  2. Så sann bild, jag känner verkligen igen mig det där...

    SvaraRadera