onsdag 26 augusti 2015

Jag fick ett brev.
Ett riktigt brev med frimärken.

Förra veckan när jag kom hem från Småland efter min två veckors vistelse där kollade jag igenom posten för att se om det kommit några brev till mig. Jag hade fått tre räkningar, en kreditupplysning OCH ETT HANDSKRIVET BREV. När jag var liten hade jag alltid jättemånga brevvänner. Det var alltid lika spännande när posten kom. Tänk om det är ett brev till mig?! Nu som vuxen tänker jag snarare Åh nej, posten. Tänk om det är ett brev till mig... Jag får sällan post som är rolig längre. Det är oftast räkningar eller ett och annat brev från psykiatrin eller socialen. Men nu har jag skaffat en brevvän så nu är det spännande att vänta på posten igen! Det spelar ingen roll att det går snabbare att maila, eller att vi bor i samma stad. För det är så fantastiskt roligt att få handskrivna brev. Som en liten skatt bara till mig.


1 kommentar:

  1. Fantastiskt! Jag tvingade alla mina elever att skriva brev till mig på skolan, det var jättekul, men eftersom det var på min uppmaning är det inte samma sak. Men det gjorde mig peppad att vilja breva igen, det var alltid så mysigt :)

    SvaraRadera